sunnuntai 14. maaliskuuta 2010

Kuala Lumpur & Genting Highlands

Viime keskiviikkona matkasimme heti aamutuimaan bussilla Singaporesta Kuala Lumpuriin Sannan ja Jordanin kanssa. Bussi lähti liikenteeseen jo aamuseitsemältä, joten aamuherätys oli meille lomailuun tottuneille aikamoinen. Bussi ei ollutkaan ihan niin luksus, kuin mainospuheet puhuivat, mutta kivasti siellä kuitenkin nukutti.

Matka Singaporesta Kuala Lumpuriin kesti bussilla noin 6 tuntia pysähdyksen kera. Se pysähdys se vasta aikamoinen olikin. Siististä Singaporesta lähdettiin ja herättiin sitten rähjäisellä pysähdyspaikalla keskellä Malesian ei mitään. Paikalla oli jonkinlainen ruokakauppa ja muutamia ruokakojuja ja tietenkin aina yhtä ihanat kyykkyvessat, luonnollisesti ilman paperia, vesiletkuilla varustettuina.

Perillä Kuala Lumpurissa oltiin sitten siinä iltapäivästä ja ensitöiksemme suunnattiinkin sitten hotellille pyörähtämään ja virkistäytymään. Loppupäivä kulutettiin syöden, shoppaillen, shoppaillen ja syöden. Ensivaikutelma Kuala Lumpurista oli rähjäisempi Singapore. Ostareita tuntui olevan toisensa perään. Hintataso toki oli "kallista" Singaporea halvempi. Säätilan puolesta Kuala Lumpur oli aivan yhtä kuuma kuin Singaporekin, ehkä jopa kuumempi meri-ilman puuttuessa. Itse tosin pidin kuivaa kuumuutta paljon miellyttävämpänä, kuin Singaporen kosteaa hikilähmäilmaa.

Illalla hotellilla uni maistui itse kullekin, ja hyvä niin, sillä seuraavana aamuna oli taas yksi aikainen herätys tiedossa. Matkan tuli jatkua Genting Highlandsiin aamubussilla, mutta toisinpa kävi. Syötiin hyvin aamiaista hotellin vieressä nököttävässä intialaisessa food courtissa ja lähdettiin sitten kävelemään bussiasemalle. Kävelemään, koska Jordanin mielestä piti säästää, eikä ottaa taksia. Tähän huomautettaneen, että taksi olisi tullut maksamaan n. 1 euron. Kävely johti siihen, että myöhästyimme bussistamme, ja päädyimme sen seurauksena jakamaan taksin kahden indonesialaisen tytön kanssa, joilla kävi sama homma. Tässä tapauksessa taksi oli jonkun aivan random-tyypin oma henkilöauto, johon hän ahtoi 6 ihmistä. Voin kertoa, että siinä kyydissä hieman meinasi jo pelottaa.

Kuitenkin mies vei meidät onnistuneesti perille asti. Genting Highlands on siis jonkin sorttinen huvittelupaikka vuoristossa. Meidän suuntanamme oli huvipuisto, jonka Jordan kehui olevan 10 kertaa isompi ja hienompi, kuin Linnanmäen.

Loppumatka vuoren huipulle ajettiin komeasti ääh mikä se on suomeksi ääh cable cartilla... Ette voi kuvitellakaan, miten hienot näkymät oli!!!! Katsotaanpa viitsinkö laittaa kuvia iloksenne, vai jätänkö kiusoiksi palattuani. :) Päästyämme vuoren huipulle, huomasimme olevamme pilvien ympäröiminä. Uskomatonta! Oltiin siis kirjaimellisesti pilvessä! Kaiken muun hyvän lisäksi vuorella oli viileä ilma! Lämpötila oli vain n. 15 astetta, tavallisen 35 sijaan. Aivan ihanaa!

Huvipuisto... no niin. Olen vannonut niin monesti olevani uskomatta enää sanaakaan, mitä Jordan suustaan päästää, mutta aina sitten kuitenkin kuuntelen kiltisti. 10 kertaa Linnanmäki my ass. Ennemminkin Linnanmäki jaettuna kymmenellä. Puistossa oli pari vuoristorataa, space shot ja peruskaruselleja. Ei siellä jaksanut kovin montaa tuntia pyöriskellä, kun oltiin jo saatu tarpeeksemme.

Palattiin taas vaijerivaunuilla ja tällä kertaa bussilla takaisin matalalle maan kamaralle ja yllätys yllätys, ostarille. Käytiin Sannan kanssa laitattamassa hiuksiamme ja jälleen kerran herkuttelemassa ja sitten suunnattiin taas uupuneina nukkumaan.

Seuraavana ja viimeisenä päivänä käytiin vielä pyöriskelemässä viimeisiä ostoksia ja sitten suunnattiinkin mutkien kautta lentokentälle, josta pyrähdettiin alle tunnin mittaisella lennolla takaisin Singaporeen. Sellainen kiva pikkuinen pikaloma.

1. Ja kotiintulo sen kun lähenee. Viimeiseen asti ehditte ja JAKSATTE mennä täysillä ja hankkia elämyksiä. Se on oikein, eipä sitten tartte kotona katua.
    Tervetuloa! Leena

2. Nyt taitaa jo olla teillä lähtösählingit kuumimmillaan. Älä jätä sitä laturia sinne pistorasiaan! Täällä ootellaan silmät valmiiks neliöinä kuvamaratonia:)Ei muuta kun hyviä lentokelejä ja vahvoja matkalaukkuvöitä! Ja tervetuloa!