maanantai 12. lokakuuta 2009

Kaksi elämäni pisintä päivää!

Voi herraisä sentäs tätä elämätä! Tuntuu mahdottomalta kertoa nyt kaikesta siitä, mitä on tapahtunut sitten edellisen blogimerkinnän. Tuntuu kuin Istanbulin lentokentästä olisi ainakin viikko aikaa, mutta oikeasti siitä on vain kaksi päivää! Hullua!

Lennettiin sitten tosiaan vielä se 11 tuntia, ei mikään mukava kokemus, voin kertoa. Oli tosi hankalaa nukkua, jalkoja ei saanut aseteltua oikein mitenkään päin, enkä saanut syötyäkään koko matkan aikana mitään (hieman oli siis vatsa sekaisin ja huono olo). No, sitten paikallista aikaa iltapäivällä eilen saavuttiin Singaporen lentokentälle. Jordan ja tuleva opettajamme Chi Yong oli meitä vastassa ja sitten hurautettiinkin hienosti taksilla asunnollemme. Taksi on oikeesti niiiiiiin halpa verrattuna Suomen hintoihin! 10 kilometrin matka ehkä 3 euroa!

No niin, meille annettiin hetkinen aikaa peseytyä ja vaihtaa vaatteet ja sitten lähdettiin Jortsun ja open kanssa yhteen monista jättimäisistä ostareista. Se oli iiiihan täynnä ihmisiä, mutta meille seliteltiin että se johtuu vain lauantai-illasta - yeah right. Syötiin ja koitettiin shopata, mutta ihan sekaisinhan me oltiin siitä kaikesta, raukat. Hmm.. en oikein enää edes muista mitä puuhattiin :P Metrolla vai mikälie juna onkaan, anyway, sillä ajeltiin sitten takaisin ja matkalla hankittiin vielä paikalliset puhelinliittymät. Jee jee.

Nukkumaan päästiin joskus aika myöhään ja aamu-kymmeneltä sitten tänään taas lähdettiin. Jordan tuli hakemaan meitä ja kierrätti meitä koko päivän ympäri kaupunkia. Oltiin liikkeellä reippaat 12 tuntia lähes putkeen :P Käytiin muun muassa Swissotellin huipulla sijaitsevassa baarissa, josta avautuu näköalat lähes koko Singaporen ylle. Hissimatka 70:een kerrokseen oli aika hurjaa menoa, korvat meni lukkoon niinkuin lentokoneessakin :D

Käytiin lounaalla thai-ravintolassa ja oli kyllä hienoa ja hyvää. Vähän kyllä pelottaa tuo tämän paikan maustetaso, kun Jordanin mielestä käytännössä mauton on omasta mielestä aika saakelin tulista jo... Ehkäpä siihen tottuu. Luulen, ettei mikään enää maistu Suomessa miltään :D Aika paljon kierreltiin vaan ostoskeskuksissa ja kaduilla. Rakastan ostareita, inhoan katuja. Tällä hetkellä ainakin :D Lähinnä vaan siitä syystä, että ulkona on ihan tajuttoman kuuma, kun taas sisällä ihanan vilpoista. Me hikoillaan koko ajan kuin pienet siat - korjaan, jättimäiset siat! - joten ollaan kyllä niiin edustavia, että huhhuh.

Asunto on ihan jees. Onhan se aika vanha ja vähän nuhjuinen ja vähän haiseekin. Ja kuhisee liskoja, joita mä en ole vielä ehtinyt näkemään kun Sanna aina kirkuu ne karkuun :P Ja tänään meidän pyykkikone hajosi ja aiheutti ehkä vesivahingon... että sellaista pientä. Se kone oli niiiin likainen, että päätettiin käyttää se läpi ensin ihan vain yksikseen vedellä. Sehän ei oikein tykännyt ja rupesi ruiskutttelemaan kuumaa vettä ja höyryä ympäriinsä. Saas nähdä mitä aamulla tuleva putkimies saa aikaan. Toivottavasti uuden koneen! :) Me tosiaan jaetaan huone Sannan kanssa, saatiin kuulemma asunnon isoin - ja tässä on oma kylppäri!!!!!! Muiden kahden huoneen asukit joutuu jakamaan! Hah! Niin ja saatiin netti! NETTI!!! Wuuuuu! Mutta facebook ei jostain syystä suostu toimimaan.. saas nähdä missä se vika piilee.

Ja sitten: IKEA! Tänään käytiin sielläkin! Hommattiin vähän kaikkee kivaa asuntoon, että ei olis niin karua. Tuli parempi mieli :) Vähäsen halvempaa kuin Suomessa, ei nyt mitenkään tajuttomasti...

Nyt alkoi juttu rönsyilemään sen verran, että lienee parempi lopettaa. Sanna tuossa jo vetelee hirsiä täyttä häkää ja kyllä ihan syystä. Kello on tuhat ja huomenna on taas yksi järkyttävän pitkä päivä edessä. Joten eipä muuta kun sii juu!

Ai niin, Sannan blogia voi seurata osoitteesta: spore.vuodatus.net

Ääh.. olisin laittanut kuviakin, mutta ei se lisäys nyt suostunut toimimaan joten palataan siihen myöhemmin. Sori. Nyt unta palloon, moido.

1. Oijoijoi, vitsit kun kuulostaa niin siistiltä! :-) Ja ne liskot on tosi kivoja kans, kantsii vaan tykkäillä niistä. Kaiken lisäks ne syö kaikki muut hyttyset ja muut ötökät, niin on sillaikin oikein käteviä.
    Tsemiä Aasiaan, kyl itekin oisin mieluummin siellä hikoilemassa kun jäätymässä täällä.

2. No huh huh! Ei varmaankaan ole hauskaa!! Mutta kyllä siihen tottuu, kai...